Keburukan Interminttent Fasting Yang Ramai Tak Tahu!!


 Assalamualaikum hai semua bertemu kita lagi dalam blog mamysheko.

Sejak kebelakangan ini, amalan diet yang dikenali sebagai "Interminttent Fasting" cukup popular sekali. Bukan sahaja dikalangan selebriti dan instafamous tetapi ia juga telah menarik ramai orang untuk mencubanya. 


Sebelum ni mamysheko ada kongsikan tentang "INTERMINTTENT FASTING"(klik di sini) diblog sebelum ini,seperti yang anda semua tahu terdapat kebaikan dan keburukan dalam amalan diet ini, kali ni mamysheko nak kongsikan tentang keburukan Interminttent fasting (IF) dan kongsikan SUPPLEMENT TERBAIK dari shaklee yang dapat membantu mengatasi masalah ini.JOM BACA SAMPAI HABIS

Antara senarai Keburukan Interminttent Fasting

1.Kesan sampingan
Sakit kepala, kekurangan tenaga melampau dan sesak nafas. 

2.Psikologi
Jika tidak diamalkan dengan betul, Interminttent Fasting juga memberi kesan psikologi terutama kepada mereka yang kurang bersedia secara mental, malah ada juga kes menjadikan seseorang itu semakin obses dengan maknan(mengamalkan diet ini). 

3.Bukan untuk semua
Walaupun banyak laporan dan testimoni yang dikongsikan namun Interminttent fasting boleh membawa risiko kepada golongan tertentu. Sebagai contoh ia tidak sesuai kepada wanita mengandung, individu yang ada masalah pemakanan disoder. 

4.Penurunan berat badan mendadak
Pastinya mempunyai kesan sampingan yang tidak kita ketahui, contohnya Autophagy ianya adalah proses semulajadi,akan tetapi mempunyai kesan sampingan terhadap fungsi hormon. 

Carta "apa itu autophagy"

APA ITU AUTOPHAGY???

Autophagy adalah satu proses penting dimana ia diransang apabila tubuh badan berada dakam keadaan LAPAR contohnya apabila tubuh sedang berpuasa untuk tempoh 8-10 jam Autophagy akan memecahkan protein dan komponan yang telah rosak dan menggunakan semula untuk menghasilkan tenaga. Akan tetapi proses autophagy merosakkan penghasilan kolegen dalam badan, bak kata badan slim, kulit macam "HANTU KAK LIMAH" πŸ˜‚ cuba anda semua bayangkan badan slim MELETOPPSS sekali tengok muka kelihatan tua dari umur, bekedut dan kurang seri πŸ˜†mesti anda terkejutkan MESTI ANDA TAK MAHUKAN KAN????? 

Gambar sedakar hiasan
"Filem Hantu Kak Limah"

5.Rintangan Insulin(Terlebih gula dalam badan) 
Ianya akan menyebabkan "hiperinsulinemia Kronik" yang mengakibatkan keadaan dipanggil "always in storage mod" atau "mod simpan" .Anda akan selalu merasa lapar, sering merasa letih setelah makan, merasa letih ketika bagun tidur dan kurang tenaga untuk melakukan aktiviti dan senaman (kurang melakukan pergerakan) dan ini adalah penyebab kenapa kita susah turukan berat badan. Penyebabnya adalah bila Insulin terlebih makan Leptin( signel kenyang) akan rosak,dan signel tidak akan dihantar dengan betul keotak malah disekat dengan hormon insulin.

Carta Hormon badan

ini adalah antara 5 keburukan Interminttent fasting yang ramai tak tahu, Seperti yang mamysheko maklumkan dipermulaan,mamy akan kongsikan "Supplement Terbaik" dari shaklee yang dapat membantu masalah keburukan dan kekurangan dalam Interminttent fasting,  antara produk tersebut adalah VIVIX, COQ-TROL PLUS, RES-V dan COLLAGEN PLUS shaklee.

4 produk ini saling memerlukan dan membantu melengkapi.

VIVIX DAN COQ-TROL PLUS
Bantu aktifkan proses Autophagy

RES-V
Bantu tidur lebih lena dan mendapatkan tidur yang berkualiti.

COLLAGEN PLUS
Bantu mengatasi masalah kekurangan kolegen dalam badan. 


Sekian saja perkongsian mamysheko kali ini, setiap amalan diet yang kita pilih pasti ada kekurangan dan keburukan, apa yang penting kita harus bijak dalam menentukan pilihan dan harus tahu maklumat tentang diet yang kita pilih πŸ˜‰ semoga perkongsian mamy kali ini dapat membantu anda semua membuat pilihan yang tepat sebelum mengamalkan diet, SEMOGA BERMANFAAT.


Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian produk shaklee boleh lah terus hubungi mamysheko ya 😊


Boleh klik icon dibawah :

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleethriumph2023


Comments

Post a Comment