Motivasi Hidup Buat Ku Semangat

Kata-Kata Motivasi Yang Buat Kamu Semangat

Semakin kita dewasa dan semakin mengejar apa yang kita impikan,semakin banyak yang akan kamu tempuhi dan hadapi disetiap perjalanan hidup seharian. Dan terkadang merasakan perlu kata-kata semagat dan dorongan daripada orang-orang terdekat dengan kita. Rasa sedih,kecewa,penat dan putus asa adalah lumrah bagi setiap manusia.

Terkadang nasihat daripada orang yang lebih dewasa dan berpengalaman menjadi penyejuk didalam kelelahan emosi dan fikiran dari tanggungjawab sebagai orang dewasa. Kata-kata motivasi menjadi bahan bakar untuk tetap maju dan menghadapi semua rintagan dalam proses mengejar impian kita. 



setiap orang ada kata-kata semangat yang mereka sendiri, berbeza-beza bagi setiap orang.Jika kamu berasa tidak bersemangat dan berasa kurang berkeyakinan untuk meneruskan perjuangan untuk capai impian yang kita kejar selama ini igatlah kata-kata ini "Jika Kamu Gagal mendapatkan sesuatu,Hanya satu hal yang harus kamu lakukan,cuba lagi".Jangan katakan "saya tidak boleh" buang jauh-jauh perkataan ini dari diri anda,kekal dan tetap bersemagat walaupun rintangan yang kita tempuhi semakin mencabar.


Ramai yang takut untuk mencuba setelah mereka gagal,bila gagal sekali rasanya gagal selamanya ,ramai yang takut untuk bangkit dari kegagalan sebelumnya. Serasa dunia sudah berhenti dan rasa diri tidak berguna,tapi ketahuilah kegagalan itu tidak selamanya akan terus gagal.


Bila anda berasa tertekan dan berasa tidak bersemangat,Kata-Kata Motivasi ini akan jadi kata-kata semangat untuk anda.

"Jangan Mudah Putus Asa"
"KEEP FIGHTING"🔥



Tanamkan dalam diri kata semangat dan positif untuk anda terus berjuang jangan mudah putus asa. 

Kata-kata motivasi pembakar semangat untuk berjaya,pernah tak anda rasa disaat anda terjatuh atau berada dibawah tekanan hidup untuk mencapai kejayaan yang besar amat susah untuk bagun dan mengapai kembali apa yang anda inginkan.

Cuba dan cuba dan cuba lagi,tidak salah untuk mulakan dari mula yang penting kita tidak berputusa asa atau "Tarik Hand Break".Sesiapa yang mempunyai kebolehan akan jumpa dengan landasan yang tepat. 


Lakukan setiap langkah mu dengan teratur jangan lupa segala sesuatu datang dari NYA (Allah SWT) doa dan iringi segala sesuatu yang kamu akan lakukan mulakan dengan "BISMILLAH" akhiri dengan "ALHAMDULILLAH" mengagumi dengan "SUBHANALLAH" dan hidup akan diberkahi "ALLAH SWT"



Semoga nukilan mamysheko kali ini memberi semangat dan dorongan agar anda semua sentiasa bersemangat dan penuh keyakinan untuk gapai impian kita, jangan lupa segala sesuatu yang kita lakukankan bermula dari hati,tawakal dan JANGAN MUDAH PUTUS ASA,KEEP FIGHTING. 


Sekian terima kasih baca sampai habis 💚 Love you all. 

#NextLevelblogging
#megablogshaklee
#shakleeThriumph2023
#shakleeThrive2023
#shakleeBeaufortSabah
#shakleeKualaPenyuSabah

Comments