Vitamin untuk wanita


 "Wanita engkau bulan engkau juga suria kerana keistimewaan mu terpikul segaja amanah dibahu mu"
Lirik lagu "Dia wanita"

Macam lirik lagu kat atas tu wanita selalu berusaha untuk yang terbaik buat keluarga tak kira wanita tu surirumah atau yang berkerjaya. Untuk berikan yang terbaik untuk keluarga wanita sering kali lupa perlu menjaga kesihatan.

Itulah mengapa supplement atau vitamin sangat penting untuk wanita.Multivitamin dapat membantu menyediakan nutrisi yang diperlukan untuk menjaga kesihatan mahupun kecantikan diri. 

WANITA yang nak jadi lebih sihat wajib baca!!!!! 

Wanita memegang tanggungjawab yang berat,kita sebagai ibu, isteri,anak,pekerja semua perkara kita nak lakukan. Tak duduk diam dari celik mata,bagun awal pagi dan mungkin paling lewat lelapkan mata. 

Wanita kena ambil berat tentang diri sendiri,pastikan kita amalkan pengambilan supplemant tambahan untuk bantu badan kita sihat, bertenaga untuk orang-orang tersayang. 

Mesti ramai wanita yang keliru untuk memilih supplement  terbaik untuk wanita. Takpe jangan pening-pening Meh!!!! Mamysheko nak kongsikan supplement OHSEM sesuai untuk para wanita tak kiralah samada masih remaja, dewasa, berkahwin, berpantang, menyusukan bayi ataupun warga emas. 

Bagi memastikan anda semua mendapatkan sumber nutrisi yang mencukupi dan tepat JOM BACA SAMPAI HABIS.

4 Suplemen "VITAMIN UNTUK WANITA"

1.Multivitamin "Vita-Lize Shaklee"
Vita-lize shaklee 

M
ultivitamin menpunyai pelbagai nutrien yang diperlukan oleh tubuh untuk berfungsi dengan baik. Mengandungi vitamin dan mineral lengkap yang melengkapi nutrisi seharian untuk keperluan tubuh badan kita. 


Vita-Lize Shaklee sebelum ini dikenali sebagai Vitalea Iron Plus, adalah multivitamin pertama didunia yang dicipta oleh DR. Forrest C Shaklee pada tahun 1915.

Multivitamin yang sudah berada lebih 100 tahun dalam pasaran dunia, ianya telah melalui beberapa penambahbaikan dari semasa ke semasa. 

Kandungan Vita-Lize

🍓Setiap tablet lengkap dengan 25 jenis nutrisi untuk keperluan harian. 
🍓2 tablet vita-lize bersamaan dengan 600mcg asid folic dan vitamin B. 
🍓Vita-lize sangat sesuai untuk mereka yang vegetarian dan vegan. 


Kenapa Vita-Lize Baik untuk Wanita?? 

🍓sumber zat besi untuk ibu hamil, berpantang dan yang menyusukan anak. 
-sesuai untuk yang menghidap masalah HB rendah. 

🍓Membekalkan tenaga
-bagi wanita yang berkerja mahupun surirumah semestinya memerlukan tenaga yang cukup dan berpanjangan untuk melakukan kerja dan rutin harian. 

🍓Kurangkan stress dan berikan mood yang baik
-pengambilan vita-lize juga membantu golongan wanita untuk megurangkan tekanan atau stress. Ia juga membantu memberikan mood yang baik pada wanita. 

2.Omega 3 /Minyak Ikan (Omega Guard Shaklee) 

Omega 3 adalah asid lemak perlu yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan.Sebaliknya perlu diambil melalui pemakanan seharian atau dengan pengambilan suplemen tambahan minyak ikan. 


Omega 3 sangat diperlukan untuk setiap golongan,bagi golongan yang berkerja pasti berisiko untuk mendapatkan penyakit seperti tahap Kolesterol  tinggi, darah tinggi, sakit jantung dan sakit sendi. 


Omega 3 baik diamalkan kerana : 

🐟Bersifat Anti Radang,membantu mengawal keradangan dalam tubuh yang disebabkan oleh stress, tidak cukup rehat dan kurang tidur. 


Sudut Info:
Tahukan anda???? 
Punca keradangan tinggi dalam badan adalah dari segi pemakanan, terlalu banyak atau sering mengambil makanan ringgan, air berkarbonat mengandungi gula yang tinggi. Persekitaran juga mempengaruhi, seringkali terdedah dengan asap rokok juga meningkatkan keradangan dalam tubuh. 


Omega guard shaklee mengandungi omega 3 yang sangat tinggi, pengambilan secara konsisten dapat membantu anda mengatasi masalah seperti berikut :

🐟Mengatasi masalah kolesterol jahat dalam badan. 
🐟Mengawal tekanan darah.
🐟Bagus untuk kesihatan sendi .
🐟Membantu membakar lemak dalam tubuh. 
🐟Baik untuk kesihatan jantung dan Otak. 


Sudut info:
Omega 3 terdiri daripada EPA (ELCOSAPENTANOIC ACID)  dan DHA (DOCOSAHEXANOIC ACID).
Tahukan anda???  Akan Kebaikan bahan-bahan ini? 
EPA Mencegah: kanser, pembekuan darah, pembekuan lemak dalam darah, kadar kolesterol berlebihan, penyakit jantung, tekanan perasaan dan darah tinggo. 
Tugas DHA : mencegah radang sendi, mencegah asma, menguatkan daya seks, mengelakkan kanser payudara, usus,  pankreas dan prostat, mencegah penyakit kulit, mengelakkan migrain, rasa kebas di anggota badan serta kesejukan pada kaki dan tangan. 

3.Gamma,Linolenic oil (GLA Complex Shaklee) 


Gla Complex adalah teman baik wanita, suplemen yang banyak membantu masalah wanita. Mengandungi Prostaglandin iaitu bahan yang berkesan (Hormon) membantu mengawal atur proses badan secara normal. 


Hormon dalam badan kita adalah bahan kimia yang dihasilkan oleh cecair dalam tubuh. 

TAHUKAH ANDA???? Hormon memainkan peranan penting dalam mengaktifkan proses dalam tubuh badan manusia. Sebagai contoh pertumbuhan(tumbesaran),kitaran haid dan menoupose.

Kenapa Gla Complex Teman Baik Wanita? 

Gla Complex dapat membantu wanita dalam masalah hormon,  masalah period tidak teratur, menangani menopause,  dan masalah senggugut. 

4.Kalsium & Magnesium (Ostenutrix Shaklee) 


Tahukan anda???  golongan wanita adalah golongan yang paling banyak kehilangan atau kekurangan kalsium dalam badan. 

Kenapa??? ianya disebabkan golongan wanita adalah golongan yang tinggi risiko untuk mendapatkan masalah "Osteoporosis" (Masalah tulang rapuh). 


Ostenutrix mengandungi kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk tulang yang sihat.Malah terdapat juga mineral seperti boron, kuprum, zinc, mangan dan vitamin-D.


 Ostenutrix shaklee sangat bagus untuk membantu masalah :

🍓Kurang tidur,masalah insomnia ( Bantu tidur lebih lena) 
🍓Mencegah penyakit osteoporosis 
🍓Sembelit 
🍓Bantu kurangkan lenguh-lenguh badan dan cramp. 
🍓Bagus untuk masalah tulang dan sendi. 
🍓Bagus untuk masalah migrain dan sengugut.

Sekadar hiasan


Ini adalah antara 4 Vitamin Untuk Wanita yang mamysheko kongsikan semoga para wanita diluar sana dapat memilih suplemen terbaik untuk diri kita. 

Jaga kesihatan agar kita dapat menjaga orang- orang yang kita sayang, semoga perkongsian mamysheko kali ini memberi sedikit info bagaimana nak memilih suplemen terbaik untuk diri sendiri 💚 tak lah nanti tersalah pilih pula  kan membazir 🤭

Bagi yang nak dapatkan produk shaklee boleh hubungi mamysheko disini 👇

Untuk dapatkan produk shaklee anda tekan link dibawah ini


#NextLevelblogging
#megablogshaklee
#shakleeThriumph2023
#shakleeThrive2023
#shakleeBeaufortSabah
#shakleeKualaPenyuSabah
#shakleePaparSabah



 

Comments

Post a Comment