SET MENGANDUNG SHAKLEE

Hai semua assalamualaikum bertemu kita kembali diblog mamysheko,PERNAH DENGAR TENTANG SET MENGANDUNG SHAKLEE tak??????

Untuk kali ini mamysheko nak kongsikan dengan korang semua terutama wanita yang sedang hamil, tentang set prenatal shaklee. semoga bermanfaat JOM baca kat bawah ni ya ๐Ÿ‘‡


SET MENGANDUNG SHAKLEE " PRENATAL SET"


Ramai wanita yang bakal bergelar ibu tercari-cari suplement ketika hamil. Ibu pasti mahu kan yang terbaik untuk kesihatan dan perkembangan janin dalam kandungan. 

Set Mengandung Shaklee adalah set lengkap untuk memberikan nutrisi dan minirel penting untuk ibu dan tumbesaran bayi dalam kandungan. 

Set Prenatal shaklee terdiri daripada beberapa produk:

1. ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanila Flavour. 

๐Ÿฅ›Sumber protein lengkap dengan Kalsium penting untuk ibu hamil. Membantu menguatkan rahim ibu,membekalkan tenaga sepanjang kehamilan, juga milkbooster untuk ibu selepas bersalin nanti.Sangat mudah dicerna oleh  ibu hamil dan bayi dalam kandungan. 

Kenapa ESP penting untuk ibu hamil ????

Sebab ESP mempunyai protein baik yang diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel dan perkembangan tisu janin.

Esp Juga dapat membantu:



i. Mengawal kolesterol ketika hamil. 

ii. Membantu ibu mengelak dan legakan gastrik ketika hamil. 

iii. Bantu ibu hamil mengawal berat badan ketika hamil. 

iv. Bonus kulit ibu pdan bayi makin cantik, sihat dan gebu. 

V. Ramai yang tidak tahu,selain vitamin-c ,protein juga sangat bagus untuk menguatkan sistem imuniti.

2.Vita-Lize


Membekalkan zat besi kepada tubuh ibu hamil, 
agar ibu hamil tidak pitam, lesu dan berisiko untuk dapat anemia.

Mengandungi 25 jenis multivitamin dan mineral lengkap termasuk zat besi,yang membantu penghasilan darah merah mengurangkan risiko animea atau masalah kekurangan darah mera.

Ianya juga mengalakkan penghasilan Haemoglobin (HB)  untuk ibu hamil. 

3.B-Complex With Folic Acid


Sangat diperlukan untuk yang lagi ikhtiar hamil atau yang lagi hamil. Membekalkan 8 vitamin B lengkap dengan 8 kumpulan vitamin B, termasuk vitamin B12 dan Folat. 

Acid Folic membantu mengurangkan risiko kecacatan pada tulang belakang bayi. Ianya juga membantu  memberi lebih tenaga kepada wanita hamil,dan bantu menstabilkan emosi dan bonus menyerikan kulit wajah. Ibu tampak lebih berseri-seri walaupun saat mengandung. 

Kebaikan B-Complex untuk ibu hamil

1.Vitamin B1
Vitamin B1 juga dikenali sebagai tiamin, adalah salah satu jenis vitamin B yang baik untuk kesihatan ibu dan janin. 

Berperanan untuk mengoptimalkan perkembangan otak, sistem saraf dan jantung bayi. 

2.Vitamin B2
Pengambilan vitamin B2 yang mencukupi  dapat membuat kulit tampak lebih berseri saat hamil. Janin didalam kandungan juga akan memeliki kulit yang bersih dan sihat setelah lahir. 

3.Vitamin B3
Dikenali sebagai Niasin ,mempunyai banyak manfaat untuk tubuh terutamanya kepada ibu hamil. Dapat membantu masalah pencernaan (Sembelit), kurangkan rasa mual, dan meredakan migrain yang selalu dihidapi oleh ibu hamil. 

4.Vitamin B5
Kejang kaki adalah salah  satu kesan kehamilan yang paling banyak dialami ibu hamil kerana kekurangan vitamin B5.

5.Vitamin B6
Piridoksin sangat penting untuk meningkatkan perkembangan sistem saraf dan otak bayi didalam  kandungan. 

Meransang produksi hormon noripinefrin dan serotonin (2 hormon pembawa signal untuk memastikan metabolisme tubuh tetap optima. Membantu ibu hamil  yang mengalami mual atau morning sickness.

6.Vitamin B7
Kekurangan vitamin B7 akan mengakibatkan kukuh rapuh ,kulit gatal  dan rambut gugur ketika hamil. Pengambilan Vitamin B7 dapat mengoptimakan pertumbuhan janin dalam kandungan. 

7.Vitamin B9
Lebih dikenali sebagai Acid Folic memiliki peranan paling penting bagi wanita hamil. Memenuhi keperluan Acid folic ketika hamil dapat mengurangkan risiko preeklamsia.

Pengambilan Acid folic yang mencukupi dapat mengurangkan risiko pelbagai kecacatan pada janin ketika lahir,Contoh Bibir sumbing, cacat jantung, dan cacat siatem saraf (spinal bifida).

8.Vitamin B12
Gabungan antara vitamin B12  dan Acid folic dapat mengurangkan risiko kecacatan ketika lahir dan kecacatan sistem saraf.


4.OSTENUTRIX


Kaya dengan kalsium membekalkan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi bayi yang kuat. Juga memberikan manfaat yang sama kepada ibu. 

Ostenutrix juga membantu ibu hamil dapatkan tidur yang lebih lena,Juga bantu ibu hamil elek cramp.Selalunya ketika hamil ibu akan selalu akan hadapi masalah sembelit yang teruk. 

Ianya disebabkan organ dalaman kita ditekan oleh janin,ostenutrix mengandungi kalsium dan mengnesium yang akan bantu otot dalam sistem penghadaman untuk lebih rileks agar dapat melawaskan sistem pembuangan.Takdelah dapat sembelit teruk sampai ke tahap  buasir.

5.VITAMIN C


Bagi yang sedang hamil menjaga kesihatan dengan boots sistem imuniti badan adalah sangat penting, kerana dapat mengelakkan risiko jangkitan virus dari persekitaran.

Vitamin C juga membantu ibu dalam penyerapan nutrisi terutama zat besi (Vita-Lize) ,ia juga membantu dalam pengeluaran hemoglobin(HB). Meningkatkan sistem pertahankan badan (Imun sistem)  bagi ibu dan janin. 

Perubaha kulit wajah bagi wanita hamil adalah berpunca daripada perubahan hormon ketika hamil,terutamanya pada kulit wajah ibu. Kulit akan kelihatan kusam,berjeragat dan tampak lesu. Dengan pengambikan Vitamin-C dapat mengurangkan masalah kulit ketika hamil. 

6.OMEGA GUARD

Omega 3 sangat baik untuk otak,ibu hamil disarankan untuk mengamalkan pengambilan omega 3 untuk perkembangan otak janin dalam kandungan. 

Omega 3 juga penting untuk pembangunan penglihatan  dan kongnitif bayi,mengurangkan risiko alergi pada bayi dan mencegah kelahiran pra-matang.Megurangkan risiko pre-eklampsia dan dapat membantu meningkatkan berat badan janin. 

Ianya juga membantu mengurangkan risiko kemurungan ibu hamil yang disebabkan oleh perubahan hormon. 

Omega 3 juga dapat membantu ibu hamil mengawal berat badan ibu hamil,  selera makan terkawal dapat menghindari ibu hamil dari mengambil makanan berlebihan. 

Kebaikan lain Omega 3 kepada ibu hamil dan janin:

i. Penting dalam perkembangan dan fungsi otak serta keupayaan retina bayi ( Mengoptimakan penglihatan untuk proses berfikir dan melihat). 

ii. Menapis segala virus dan bacteria daripada badan ibu dan bayi. 

iii. Untuk sistem imun badan membaik pulih sistem pencernahan,mengawal suhu badan ibu dan bayi. 

iv. Memgurangkan risiko alahan pada bayi  dan alahan ibu hamil,elargi,asthma,eczema,resdung dan sinus. 

v. Mengawal gula dalam darah GDM ( kencing manis ketika hamil. 

vi. Untuk persediann awal bagi pembentukan dan meransang otak bayi ketika dalam kandungan. Untuk IQ (lahirkan anak yang pintar dan cergas.).

So ibu-ibu dan wanita yang bakal hamil buatlah pilihan yang terbaik untuk bayi anda. Mendapatkan nutrisi yang cukup dan sihat adalah persediaan untuk janin yang lebih sihat dan sempurna. 

Semoga perkongsian produk Set mengandung shaklee, sedikit sebangak dapat memberikan info kepada bakal-bakal ibu diluar sana.

Berita baik untuk semua bulan September ini pada 9hb shaklee akan keluarkan set prenatal yang baru "Embun" set penjagaan kehamilan untuk menyokong ibu dan bayi anda. 

Jangan risau bagi ibu-ibu yang lagi dalam atau bakal berpantang shaklee juga ada keluarkan set postnatal untuk anda.Penjagaan selepas kelahiran untuk pemulihan yang lancar. 

Macam mana nak dapatkan suplement shaklee???  

Boleh klik link dibawah untuk dapatkan produk shaklee dengan saya Mamysheko .


#NextLevelblogging
#megablogshaklee
#shakleeThriumph2023
#shakleeThrive2023
#shakleeBeaufortSabah
#shakleeKualaPenyuSabah
#shakleePaparSabah



 












Comments