Kekalkan Tahap Kesihatan Dengan CoQ-Trol Plus Shaklee


Hai berjumpa lagi kita diblog mamysheko yang seterusnya,sebelum ini mamy ada kongsikan tentang produk "Vitamin-E Complex Shaklee" dengan anda semua. Kali ini mamy akan kongsikan pula tentang satu lagi produk shaklee "CoQ-Trol Plus"


APA ITU CoQ10 ????

Coenzyme Q10 penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ianya terletak di dalam mitokondria stesen janakuasa sel badan manusia. 

Ianya bertugas menukarkan sel lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari.

Ia juga adalah aktioksida yang kuat, melindungi sel daripada dirosakan oleh radikal bebas. 


Istimewanya CoQ-Trol Plus

1.CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semula jadi dan proprietari dengan CoQ10.
2.Tambahan 2mg Resveratrol dan 5mg Tokoferol. 
3.CoQ-Trol Plus juga dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun untuk penyerapan optimum didalam tubuh. 
4.Bebas Gluten. 

Sudut info:
Tokoferol : Adalah sebahagian daripada vitamin-e .Banyak terdapat didalam minyak sayuran,kacang,ikan dan sayur-sayuran berdaun hijau.Untuk dapatkan sumber tokoferol  ini biasanya  ia diambil dalam bentuk vitamin-e. Vitamin-e ini juga tinggi antioksida yang baik untuk kulit dan kesihatan. 

Resveratol : Adalah sejenis fitonutrien yang terdapat pada wain merah,kulit warna  merah pada anggur dan jua anggur unggu. Resveratol  juga berperanan untuk kesihatan jantung dan salur darah. Dalam kajian makmal resveratol terbukti untuk membantu mengurangkan pengoksidan LDL dan melancarkan peredaran salur darah.Salur darah ini penting untuk menggalakkan pengaliran darah yang sihat. Resveratol juga terdapat dalam Vivix shaklee. 

Meh mamy nak kongsikan 4 kebaikan CoQ-Trol Plus untuk anda semua. 

1.Tenaga Yang Berkekalan 


💪Paras Tinggi CoQ10 menghasilkan lebih banyak tenaga dalam sel anda yang menguatkan badan anda.Hasilnya anda akan menjalani hari anda dengan penuh tenaga, kecergasan dan berkeyakinan. 

Ransangan CoQ10 membantu:

🍇meningkatkan kekuatan otot 
CoQ10 mengurangkan kerosakan otot selepas bersenam berat dan mencegah kehilangan otot.Oleh itu ianya membantu mengekalkan dan meningkatkan kekuatan otot anda. 

🍇mempercepatkan proses pemulihan luka
Keradangan pada luka menentukan tempoh proses pemulihan, CoQ10 mengawal tahap salah satu bahan yang berkaitan keradangan.Serta membantu dalam proses mempercepatkan proses pemulihan. 

2.Kulit Yang Berseri


CoQ10 juga terdapat di bahagian luar kulit yang melindungi  kulit dari sinaran UV yang berbahaya. 

Ianya juga membekalkan tenaga untuk sel yang rosak, memperbaiki diri sendiri, agar kulit anda tetap akan berseri dan kelihatan lebih muda, ransangan CoQ10 membantu:

🍇Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan.
Sinaran UV menyebabkan pembentukan radikal bebas di bawah kulit, yang mengakibatkan kehilangan kolegen dari elastin. Penyebab utama kulit kendur dan berkedut. CoQ10 meneutralkan radikal bebas,  mengekalkan tahap kolegen dan elastin yang sihat untuk kulit yang lebih anjal dan berseri. 

🍇memperbaiki tekstur kulit 
CoQ10 memberikan tenaga kepada sel anda untuk penyerapan nutrien yang optimum,untuk membaik pulih sel dan seterusnya meningkatkan tekstur kulit. 

3.Peredaran Darah Yang Sihat


CoQ10 lebih tertumpu pada organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung. Peredaran darah yang sihat menandakan jantung yang kuat dan sihat.Untuk memastikan ia berdegup sihat. Anda memerlukan ransangan CoQ10 yang membantu:

🍇menguatkan  otot jantung
CoQ10 mengekalkan tahap tenaga optimum dalam otot jantung untuk membolehkan ia mengepam jumlah darah yang cukup ke seluruh tubuh. 

🍇menyokong fungsi jantung sihat
Ia mengelakkan saluran darah anda bebas dari mendapatkan kolestrol LDL, penyebab utama penyempitan saluran darah. Ia juga memberi tenaga kepada otot jantung dan mengawal tahap radikal bebas di dalam jantung. 

🍇tingkatkan tahap tenaga untuk mereka yang makan statins
Statins mengurangkan pengeluaran CoQ10 dalam badan yang mempengaruhi kecekapan mengepam jantung. Supplement CoQ-Trol plus membantu dalam mengekalkan tahap normal CoQ10 di dalam jantung. 

4.Sistem Pembiakan Sihat


Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindak balas oksidatif, CoQ10 juga menyokong kesihatan sistem pembiakan dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum. CoQ10 membantu meransang:

🍇meningkatkan jumlah sperma
Ciri-ciri antioksida memerangi kerosakan radikal bebas sperma, meningkatkan jumlah sperma dan pembentukan sperma yang sihat. 

🍇meningkatkan pergerakan sperma
CoQ10 meningkatkan tenaga sperma untuk meningkatkan keupayaan sperma bergerak (berenang) sendiri dengan menyokong gerakan yang sihat dan aktif. 

🍇meningkatkan kualiti ovum
CoQ10 membantu dalam mengurangkan kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas terhadap ovum. Ia juga membantu mengekalkan kesihatan optimum ovum untuk disenyawakan juga meningkatkan tahap kesuburan ovum. 

Sudut info:
CoQ-Trol Plus sesuai untuk yang lagi ikhtiar hamil, ianya membantu dalam kesuburan Ovum dan sperma. 


Ini adalah antara 4 manfaat CoQ-Trol Plus shaklee terhadap kesihatan tubuh. Terima kasih karna sudi baca sampai habis perkongsian mamysheko kali ini. Nak tahu lebih info dan manfaat CoQ-Trol Plus Shaklee (klik disini). 


Bagaimana Nak Dapatkan CoQ-Trol Plus??? 

Anda boleh hubungi kami dengan menekan icon media sosial dibawah ini untuk dapatkan produk shaklee dari mamyaheko. 


#NextLevelblogging
#megablogshaklee
#shakleeThriumph2023
#shakleeThrive2023
#shakleeBeaufortSabah
#shakleeKualaPenyuSabah



 

Comments